

ADAM GRAFFMAN,
Operativ chef och delägare, Le Pacte
Hur ser du på event- och mötesbranschen 2025?
– Vi ser en stark uppgång där företag efterfrågar allt mer skräddarsydda koncept med en genomgående röd tråd – allt från kreativt koncept och inbjudningar till scenografi, underhållning och tekniska lösningar. Premiumupplevelserna ligger i fokus, och genom att förena varumärkesidentitet, storytelling och engagerande aktiviteter skapar vi en unik helhet som sticker ut.
Vilka trender ser du hos företagen?
– Företag satsar mer på kickoffer och interna event för att skapa samhörighet och förtydliga mål och företagskultur. I en allt mer digital vardag blir de fysiska mötena viktiga för att stärka teamkänslan och bygga långsiktig motivation. Man vill ge medarbetarna mervärde och ta ett kliv framåt i branschen genom innovativa och upplevelsebaserade lösningar som verkligen engagerar.

AXEL MALMBERG,
kommersiellt ansvarig på The ROMI Agency
Hur ser du på event- och mötesbranschen 2025?
– Distansarbete fortsätter och man träffas mer sällan ”live”. Företag ändrar dessutom policys för miljömedvetenhet och reser inte i lika stor utsträckning, vilket gör att efterfrågan på små möten minskar. Vi samarbetar med Svenska Möten och gör även allt från mindre events på stan till Techarena på Strawberry Arena, och vi ser att efterfrågan på större möten och events ökar.
Vilka trender ser du hos företagen?
– När man väl ses är förväntningarna högre, vilket innebär större krav på helheten för den som arrangerar mötet. Om du ska samla 500 personer för en kickoff blir det mycket att tänka på, och deltagarhanteringen blir mer komplex i större event. Det finns mycket hjälp att få för företagen – hitta bra partners att samarbeta med så underlättar det för de större mötena.

JOSEF ÖDLUND,
säljchef på Hotel at Six
Hur ser du på event- och mötesbranschen 2025?
– Den präglas av teknologi, hållbarhet och upplevelser. De som lyckas kombinera och balansera innovation, mänsklig koppling och samhällsansvar kommer att leda utvecklingen framåt. Hållbarhet och klimatneutrala events är en självklarhet, och hybrid- och virtuella events är här för att stanna. Intima, mer skräddarsydda arrangemang växer i popularitet, och där är det viktigt att, som vi, kunna erbjuda exklusiva upplevelser i en unik atmosfär.
Vilka trender ser du hos företagen?
– Man vill ha en plats med möjlighet att använda den teknik som finns idag för mer hållbara event och för att även de som inte är i närheten kan delta. Hållbarhet när det gäller mat blir allt viktigare. Wellness och mental hälsa står högt upp på agendan. Det är viktigt att personalen mår bra
Bli först med att kommentera